התקשרו עכשיו :
074-7145148

סיכום רישום פטנט

סיכום רישום פטנט

אנשים מהרחוב – סיכום רישום פטנט

התמונה ממחישה בגרף את סיכום רישום פטנט.  הגרף מסכם תוצאות סקר אוכלוסין על ידי אוניברסיטת בריטיש קולומביה של ניחוש כמה עולה לרשום פטנט בתחום ביוטק.

דוגמת שאלה: סיכום רישום פטנט

שאלה שקיבלנו מממציאה מתחילה, וחוזרת על ידי ממציאים רבים:
אני מעוניינת לרשום פטנט וברצוני לברר מה העלות וההליך. אשמח לפרטים.

להלן תשובתנו על רישום פטנט:

נתחיל מההליך ונסיים בעלות.

בעיקרון ההליך הוא מסובך.  הוא כולל שני דברים עיקריים: העברת כל החומר הנוגע להמצאה אלינו כדי שנוכל לערוך את החומר ולהגיש אותו לרשויות, ובחינת החומר שהוגש על ידי הרשויות.

רישום פטנט – צריך לבחור מתוך המון אפשרויות

התהליך כולל הרבה שלבים.  בכל שלב יש כמה אפשרויות. מה האפשרות שתבחרי בכל שלב? זה תלוי במצב ההתפתחות של ההמצאה, מצבך הכלכלי ובאסטרטגיה שלך.  למשל, האם את מתכוונת לייצר את ההמצאה ולשווק אותו, או לעשות “אקסיט” מהיר וכו’. את יכולה לקבל הסבר יותר מפורט באתר שלנו:
https://ip-ta.com
(בבלוג, למשל המאמרים על רישום פטנט).
נשמך לדון איתך לגבי מה מתאים לך. את מזומנת להיפגש איתנו להסברים נוספים והיכרות אישית.

שלבים ברישום פטנט וכן עלויות רישום פטנט

לסיכום מה שאנחנו ממליצים:
בשלב הראשון עבור ממציאה\חברה מתחילה בדרך כלל: ביצוע חיפוש.  לאחר מכן עריכת בקשה מקדמית provisional והגשת הבקשה הערוכה. אנחנו מטפלים בשני עניינים אלה. החיפוש אינו חובה, הגשת הבקשה היא חובה.
השלב השני צריך לבצע תוך שנה מיום ביצוע השלב הראשון.  צריך לערוך את הבקשה בצורה יסודית (מלאה), ולבחור אחת משתי אופציות.

1)הגשת בקשת PCT

2) הגשת בקשות פטנט בכל מיני רשויות.

אנו מציעים שלא ניכנס לפרטים לגבי השלב השני כרגע, כדי להשאיר את המייל בגודל סביר.
בשלב השלישי, אם הגשנו בקשת PCT אז צריך לבצע הגשת בקשות פטנט בכל מיני רשויות.  אולי דרושה גם עריכה נוספת קטנה. אם לא הגשנו בקשת PCT אזי אין שלב שלישי. את השלב השלישי צריך לעשות עד שנה וחצי אחרי הגשת בקשת PCT.
בשלב הרביעי, בקשות הפטנט נבחנות בכל הרשויות בהן הוגשה בקשה, ובסוף הופכות לפטנט או נדחות.
בשלב החמישי, צריך לשלם דמי תחזוק כדי להשאיר את הפטנטים בתוקף.
שלב ראשון עולה עד 100000 ש”ח או אפילו יותר, תלוי מה בדיוק עושים.  אבל הפעולות המומלצות של ביצוע חיפוש + עריכה של בקשת provisional + הגשת הבקשה + אגרת הגשה תעלנה כ- 20000 ש”ח + מע”מ בסך הכל (תלוי בסיבוכיות\תחום האימצאה וכו’).  אז יש לך כמעט שנה בלי עלויות נוספות. אם הגשת בשלב השני בקשת PCT אז יש לך אחרי ההגשה שלה כמעט שנה וחצי נוספים בלי עלויות נוספות.

עלות שלב שני קצת תלויה מה בדיוק עושים בשלב הראשון, וגם מה בוחרים. בעיקרון העריכה הנוספת (ה”מלאה”) בשלב שני עולה לפחות 15000 ש”ח.  עלות ההגשה של בקשת PCT היא בערך עוד 15000 ש”ח. עלות ההגשה של בקשות פטנט לרשויות עולה 4000-15000 ש”ח, כל רשות והמחירים שלה. צריך להוסיף מע”מ לכל המחירים.
בשלב הרביעי הבקשות עוברות סבבים של בחינות.  כל סבב עולה בערך 3000-15000 ש”ח + מע”מ לטיפול. בשלב החמישי דמי התחזוק לכל רשות הם בערך 1000-10000 לכל תחזוק (תשלום פעם בשנה עד 4 שנים).

סיכום רישום פטנט – כמה עולה רישום פטנט?

בקיצור שלב ראשון לפי ההמלצה, צפוי לעלות כ- 20000 ש”ח.  שלב שני כ- 35 עד 45 אלף (בקשת PCT).  שלב שלישי כ- 10000 ש”ח לכל רשות.  שלב רביעי כ- 20000 לכל רשות.  שלב חמישי כ- 15000 לכל רשות. כלומר, כל פטנט עולה בהערכה גסה (לאחר כל העלויות הנילוות) לפחות 40000 ש”ח. כדאי למסחר את האמצאה ו\או למצוא משקיע כמה שיותר מהר כדי לגייס את המימון.

בברכה ושבוע טוב,

ג’ניפר טף, עורכת פטנטים
ד”ר הווארד טף, עורך פטנטים

שתף:

מאמרים נוספים

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

הפטנט המאוחד ובית המשפט המאוחד (Unitary Patent and the Unified Patent Court ) הם שני כלים שנועדו לחזק ולהשלים את מערכת הענקת הפטנטים האירופית המרכזית הקיימת כיום. הם יציעו למשתמשי מערכת הפטנטים אפשרות חסכונית להגנה על פטנטים ברחבי אירופה באמצעות הגשת פטנט יחיד.

קרא עוד »
אגרת רישום סימני מסחר

אגרת רישום סימן מסחרי

סימני מסחר מהווים סמלים המזוהים עם מוצר, שירות או בית עסק מסוים, ומספקים אמצעי זיהוי חשוב המוגן בחוק כקניין רוחני. בכדי ליהנות מזכויות בלעדיות של סימן מסחרי יש לרשמו אצל רשויות רלוונטיות במדינות ייעודיות. הליך הרישום מצריך בדיקות מקדימות, תיאור נכון של הסימן ובתשלום אגרות. עם The Patenters – המרכז לקניין רוחני, תזכו בליווי מקצועי צמוד לכל אורך הליך הרישום, אשר יבטיח את הצלחתו ואת אישור בקשת רישום הסימן המסחרי.

קרא עוד »

כתוב לנו

התקשרו עכשיו !