התקשרו עכשיו :
074-7145148

ההוצאות החבויות של פטנטים, סימני מסחר ועיצובים

ההוצאות החבויות של פטנטים, סימני מסחר ועיצובים

מבוא

רוצים לרשום קניין רוחני כגון פטנט או סימן מסחר או עיצוב (בשמו הקודם מדגם).  די ידוע וברור שצריך להגיש בקשה לרשות ממשלתית.  בנוסף, די ידוע שצריך להכין את הבקשה להגשה רישום. תהליך פשוט למדי לסימן מסחר אך (אמור להיות) מסובך לפטנט.   הליך קצת פחות ידוע, אך די הגיוני, הוא בחינה של הבקשה על ידי הרשות הממשלתית.  בהתאם להערות במכתב מהרשות יש צורך להכין ולהגיש מענה למכתב.  בחינה שניה, שלישית ועוד עלולות להתרחש בהתאם למענה.  התהליך הכללי לרישום מתומצת כאן.  אך מבחינת עלויות, ההליכים העיקריים עלולים להיות קצה הקרחון.  ההוצאות החבויות של פטנטים, סימני מסחר ועיצובים הן לפעמים קרחון.

חידושים: חלק מכל פטנט\סימן מסחר\עיצוב

כל רשות ממשלתית גובה אגרה על “חידוש” תקופתי של הפטנט או סימן המסחר או העיצוב, לאחר שהוא הוענק.  בנוסף, כל רשות ממשלתית בעלת נהלים משלה.  למשל, משרד הפטנטים האירופאי EPO גובה תשלום על חידוש שנתי של הבקשה לפטנט.  המשרד שולח הודעה לעמית האירופאי, העמית שולח מכתב אלינו נציגי הלקוח בארץ, ואנו שולחים הודעה ללקוח.  הלקוח צריך לאשר ואז כל ההליך חוזר: לקוח-אנחנו-העמית-הרשות.  תהליך יקר.

פעולות מנהלתיות שונות, משונות ומיותרות

גם הליכים טירוויאליים יותר ואפילו מיותרים לצערנו עלולים לעלות ביוקר ללקוח.  למשל, דאגנו לאחרונה לרשום בקשה לפטנט בצרפת עבור לקוח שלנו.  הרשות הצרפתית  הודיעה כי משרד הבטחון הצרפתי אישר למסחר את האמצאה.  איזו בעיה יש במסחור של ביקיני??  למרות אי ההגיון לפעמים בהודעה, אין מנוס מדיווח ללקוח על כל פעולה בבקשה, וגביה בהתאם על הדיווח.

העלות, העבודה והאחריות

מבחינת הנציג והעמית, הפעולות המנהלתיות הרבות עשויות להיות מקור הכנסה מצוין.  אך יש עורכי דין\פטנטים אשר מעדיפים להעביר את האחריות לחברה חיצונית או חברת בת, כדי להסיר את האחריות.  אם יש מועד אשר לא עומדים בו, החברה עלולה להיות חשופה לתביעה.

CPA חברת החידושים

אחת החברות אשר מתמחות בטיפול המנהלתי הינה CPA.  זוהי החברה הגדולה בעולם לטיפולים כאלה.  חברות כאלה עלולות לייקר מאד את כל ההוצאות החבויות של פטנטים, סימני מסחר ועיצובים.  כך, למשל, מייעץ לנו אחד העמיתים שלנו:

As you may know, we refer the management of and responsibility for renewals for cases we handle to CPA.  Accordingly, the details of this case and your contact details will be, or have already been passed to CPA for future management and responsibility.  We receive a financial benefit from CPA when they renew cases referred by us.

ואכן, הסתבר לנו כי העלויות של ביצוע חידושים דרך CPA הן הרבה יותר גבוהות מאשר ביצוע ישירות דרך העמית!

בנוסף, CPA היתה מעורבת בשערוריה של גביית יתר: המאמר .

בנוסף, חברות אלה אינן ערובה לעבודה יותר מקצועית.  כך, למשל, בפטנט ישראלי מספר 227514, התשלום של החידוש הראשון לא שולם בזמן והפטנט עמד בפני פקיעה.  לפי תצהירים שהוגשו בעניין, ריינהולד כהן היו אחראים על ביצוע החידוש הראשון. CPA היו אחראים על החידושים הבאים.  על פי תצהיר, עובדת ב- CPA שכחה להודיע לריינהולד כהן על כך ש- CPA אינה אחראית לביצוע החידוש הראשון.  האם ריינהולד כהן לא היו אחראים כלל? האם נאמר להם במפורש שהם לא אחראים כלל על החידושים? על כך אין התייחסות בהחלטת סגנית רשם הפטנטים, מדגמים וסימני המסחר.  כך או כך, ללא ספק הלקוח (“המבקש”) קיבל הודעות אשר הוא התעלם מהן.  בנוסף היתה מסכת של טעויות בהתאם לחוק מרפי.

סיכום

צריך להיות מיודעים להליך הרישום, כולל ההוצאות החבויות של פטנטים, סימני מסחר ועיצובים.  למרות השעמום של ההליכים הביוקרטיים.  חשיבותן הכספית והמעשית עלולות להיות לא פחות חשובות מאשר התכן של הקניין הרוחני.

טף ושות’ משתדלים למזער את העלויות המנהלתיות, בשקיפות ובלי “משחקים”.

 

שתף:

מאמרים נוספים

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

פטנט אחיד ובית משפט פטנטים מאוחד

הפטנט המאוחד ובית המשפט המאוחד (Unitary Patent and the Unified Patent Court ) הם שני כלים שנועדו לחזק ולהשלים את מערכת הענקת הפטנטים האירופית המרכזית הקיימת כיום. הם יציעו למשתמשי מערכת הפטנטים אפשרות חסכונית להגנה על פטנטים ברחבי אירופה באמצעות הגשת פטנט יחיד.

קרא עוד »
אגרת רישום סימני מסחר

אגרת רישום סימן מסחרי

סימני מסחר מהווים סמלים המזוהים עם מוצר, שירות או בית עסק מסוים, ומספקים אמצעי זיהוי חשוב המוגן בחוק כקניין רוחני. בכדי ליהנות מזכויות בלעדיות של סימן מסחרי יש לרשמו אצל רשויות רלוונטיות במדינות ייעודיות. הליך הרישום מצריך בדיקות מקדימות, תיאור נכון של הסימן ובתשלום אגרות. עם The Patenters – המרכז לקניין רוחני, תזכו בליווי מקצועי צמוד לכל אורך הליך הרישום, אשר יבטיח את הצלחתו ואת אישור בקשת רישום הסימן המסחרי.

קרא עוד »

כתוב לנו

התקשרו עכשיו !